reklama

Môj priateľ, môj pomocník. Môj vodiaci pes.

Eva Baraníková je mladá, aktívna žena. Zhoršený zrak jej však neumožňuje pohybovať sa bez sprievodu. Nezávislosť od priateľov či rodiny jej priniesol štvornohý tvor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

"Vodiaci pes je úžasná, neoceniteľná pomoc", začína svoje rozprávanie Evka. "Ja osobne mám už druhého. Predtým som nemala ani obyčajného domáceho miláčika, ale život s vodiacim psom by som za život bez neho určite nevymenila.

Vodiaci pes Rio s Evkou
Vodiaci pes Rio s Evkou (zdroj: Výcviková škola pre vodiace a asistenčné psy)

Mať ho vo svojom živote je pre mňa:

  • veľká radosť - rád zdieľa moje emócie a nikdy ma od seba neodoženie,

  • ešte väčšia starosť - treba ho venčiť, česať, chodiť s ním k veterinárovi a pracovať na jeho poslušnosti a jeho vodiacich zručnostiach, aby ma stále viedol bezpečne a mohla som sa naňho spoľahnúť,

  • najväčší krok k samostatnosti - s jeho pomocou sa pohodlnejšie a rýchlejšie dostanem kamkoľvek. Dodáva mi sebavedomie a suverenitu, vďaka ktorej sa cítim ako plnohodnotný človek. 

Vodiaci pes. Priateľ a pomoc v každom počasí.
Vodiaci pes. Priateľ a pomoc v každom počasí. (zdroj: Výcviková škola pre vodiace a asistenčné psy)

Pokiaľ máte zrakové postihnutie a máte radi psov, možno pouvažujete nad zadovážením si štvornohého pomocníka. Je to priateľ a spoločník, ktorý vás nikdy nenechá v štichu. Tam, kde na vás ostatní zabudnú a odídu bez vás, on vás verne vyvedie z neznáma. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ak vám niečo spadne a nie je to také drobné, že by to psík mohol prehltnúť, nemusíte sa plaziť po zemi a spadnutý predmet hľadať. Vodiaci pes ho vyhľadá a podá priamo do ruky. 

Rád s vami pôjde kedykoľvek a kamkoľvek, či je zima, či je dážď alebo tri hodiny ráno. Iný človek spravidla nemá možnosť byť vám celé roky k dispozícii 24 hodín denne. 

Láska, vďačnosť a spolupatričnosť, ktorú toto úžasné zviera a neoceniteľný pomocník dokáže dať, za to určite stojí," uzatvára Evka.

Eva a vodiaci pes Rio
Eva a vodiaci pes Rio (zdroj: Výcviková škola pre vodiace a asistenčné psy)

Článok vznikol s cieľom informovania verejnosti o činnosti Výcvikovej školy pre asistenčné a vodiace psy a výchove vodiacich a asistenčných psov v rámci projektu: Tvorba a optimalizácia lepšej verejnej politiky v záujme odstraňovania bariér spoločenského začlenenia zrakovo postihnutých. Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
logá EÚ
logá EÚ 
Výcviková škola pre vodiace a asistenčné psy

Výcviková škola pre vodiace a asistenčné psy

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Naše občianske združenie pomáha ľuďom so zdravotným postihnutím stať sa samostatnejšími vďaka štvornohým pomocníkom so špeciálnym výcvikom. Ako jediná organizácia na Slovensku sme získali akreditáciu od Medzinárodnej federácie škôl pre výcvik vodiacich psov (International Guide Dog Federation), čo zaručuje vysokú kvalitu našej práce. Radi by sme čo najväčšiemu počtu ľudí priblížili tému psích pomocníkov, ako aj tých, ktorí ich pomoc potrebujú. http://www.vodiacipes.sk/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNaša filozofiaZo sveta psovNezaradenéOdborne

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu